AT
AT5

 

Skrivemetro  >  AT   >  AT5 Index   -   Forside

Den overordnede ramme er, som de tidligere AT-forløb, en undersøgelse af en sag, hvor de to deltagende fag kommer i spil. I AT5 er det nye et fokus på videnskabelig tankegang og videnskabsteoretiske overvejelser i forhold til den konkrete sag og de konkrete metoder. 

 

AT5 i uge 37 - 2018

Klasse

Fag

Lærere

 

Klasse

Fag

Lærere

3c DA

Dansk

AJ

 

3t EN

Engelsk

TM

3c SA

Samfundsfag

BG

3t HI

Historie

BS

3d HI

Historie

LV

3u DA

Dansk

BA

3d SA

Samfundsfag

MH

3u id

Idræt

3f BI studietur

Biologi

SN

3v BI Studietur

Biologi

LT

3f Id studietur

Idræt

MK

3v DA Studietur

Dansk

WI

3k BT-Bi

Bioteknologi

MI

3w bi

Biologi

KH

3k BT-Ke

Bioteknologi

JK

3w HI

Historie

JB

3k re

Religion

CC

3x bi

Biologi

BP

3m EN studietur

Engelsk

SC

3x HI

Historie

KR

3m HI Studietur

Historie

GM

3y BT-Bi

Bioteknologi

MI

3m MU Studietur

Musik

MF

3y BT-Ke

Bioteknologi

JK

3n HI

Historie

NA

3y re

Religion

BO

3n ol

Oldtidskundskab

BP

3z HI

Historie

AQ

3s DA

Dansk

KB

3z ol

Oldtidskundskab

TB

3s ol

Oldtidskundskab

HV

     

 

 

 

Arbejdet med AT5

Oversigten nedenfor viser hvilke elementer du i samarbejde med dine lærere forventes at inddrage under arbejdet:

Det er muligt at lave forløbet, så innovation indgår.

 

 

Produkt

Du skal aflevere en synopsis med alle dens elementer. Der er særlig fokus på  problemformulering og metode.

 

 

Evaluering & kompetencer
I evalueringen af forløbet vil der blive lagt vægt på, om du opfylder de faglige mål, der står i AT-læreplanen. Det er spørgsmålet, om du kan:

  • tilegne dig viden om en sag med anvendelse af relevante fag og faglige metoder

  • foretage valg, afgrænsning og præcisering i arbejdet med sagen og på dette grundlag opstille og behandle en problemformulering samt selvstændigt fremlægge resultaterne heraf       

  • perspektivere sagen             

  • vurdere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger i forhold til den konkrete sag            

  • demonstrere indsigt i videnskabelig tankegang og gøre sig elementære videnskabsteoretiske overvejelser i forhold til den konkrete sag

 

 

 

Nyttige links

Citater og kildeangivelser  (dok)

Synopsismodel

 

 

Mest for lærerne

AT-manual

Studierapportens indhold
Oprettelse af studierapport

Synopsis-problemformulering-metodeafsnit spec. i AT  (PP)

Flyom 7-punktmodel - fra EMNE til PROBLEMFORMULERING (PP) og kommentar til (dok)

AT på EMU

AT-vejledning fra UVM