Den overordnede ramme
er, som de tidligere AT-forløb, en undersøgelse af en sag, hvor de to
deltagende fag kommer i spil. I AT5 er det nye et fokus på videnskabelig
tankegang og videnskabsteoretiske overvejelser i forhold til den
konkrete sag og de konkrete metoder.
AT5 i uge 37 - 2018 |
Klasse |
Fag |
Lærere |
|
Klasse |
Fag |
Lærere |
3c DA |
Dansk |
AJ |
|
3t EN |
Engelsk |
TM |
3c SA |
Samfundsfag |
BG |
3t HI |
Historie |
BS |
3d HI |
Historie |
LV |
3u DA |
Dansk |
BA |
3d SA |
Samfundsfag |
MH |
3u id |
Idræt |
BØ |
3f BI studietur |
Biologi |
SN |
3v BI Studietur |
Biologi |
LT |
3f Id studietur |
Idræt |
MK |
3v DA Studietur |
Dansk |
WI |
3k BT-Bi |
Bioteknologi |
MI |
3w bi |
Biologi |
KH |
3k BT-Ke |
Bioteknologi |
JK |
3w HI |
Historie |
JB |
3k re |
Religion |
CC |
3x bi |
Biologi |
BP |
3m EN studietur |
Engelsk |
SC |
3x HI |
Historie |
KR |
3m HI Studietur |
Historie |
GM |
3y BT-Bi |
Bioteknologi |
MI |
3m MU Studietur |
Musik |
MF |
3y BT-Ke |
Bioteknologi |
JK |
3n HI |
Historie |
NA |
3y re |
Religion |
BO |
3n ol |
Oldtidskundskab |
BP |
3z HI |
Historie |
AQ |
3s DA |
Dansk |
KB |
3z ol |
Oldtidskundskab |
TB |
3s ol |
Oldtidskundskab |
HV |
|
|
|
Arbejdet med AT5
Oversigten nedenfor viser hvilke elementer
du i samarbejde med dine lærere forventes at inddrage under
arbejdet:
Det er muligt at lave forløbet, så
innovation indgår.
Produkt
Du skal aflevere en
synopsis med alle dens elementer. Der er særlig fokus på
problemformulering og metode.
Evaluering & kompetencer
I evalueringen af forløbet vil der blive lagt vægt på, om du opfylder de
faglige mål, der står i AT-læreplanen. Det er spørgsmålet, om du kan:
-
tilegne dig viden om en sag med anvendelse af relevante fag og
faglige metoder
-
foretage valg, afgrænsning og præcisering i arbejdet med sagen og på
dette grundlag opstille og behandle en problemformulering samt
selvstændigt fremlægge resultaterne heraf
-
perspektivere sagen
-
vurdere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger i
forhold til den konkrete sag
-
demonstrere indsigt i videnskabelig tankegang og gøre sig elementære
videnskabsteoretiske overvejelser i forhold til den konkrete sag
Nyttige links
Citater og kildeangivelser
(dok)
Synopsismodel
Mest for
lærerne
AT-manual
Studierapportens indhold
Oprettelse af studierapport
Synopsis-problemformulering-metodeafsnit
spec. i AT (PP)
Flyom 7-punktmodel -
fra EMNE til PROBLEMFORMULERING (PP) og
kommentar til (dok)
AT
på EMU
AT-vejledning fra UVM
|